Connect with us

Hirdetés

technokrata

A gyártószektor optimista a digitális átalakulást illetően

E-gazdaság

A gyártószektor optimista a digitális átalakulást illetően

A gyártószektor optimista a digitális átalakulást illetően

A Fujitsu megbízásából végzett vizsgálatból kiderült, hogy a gyártóipari vezetők háromnegyede kulcsfontosságúnak tartja a technológiát vállalata jövőbeni sikere szempontjából.

A Fujitsu megbízásából nemrég végzett vizsgálatban részt vevő vezetők közel kétharmada (62%) úgy nyilatkozott, hogy a digitális átalakulást tartja a gyártószektor előtt álló legnagyobb kihívásnak. A megkérdezettek több mint háromnegyede (77%) kulcsfontosságúnak ítéli a technológiát vállalata jövőbeni sikere szempontjából, és ugyanennyien gondolják azt, hogy szervezetüknek gyorsabban kellene haladnia ahhoz, hogy releváns maradjon a digitális világban.

 

A Fujitsu tanulmánya megerősíti, hogy az erőteljes digitalizáció széles körű hatást gyakorol számos iparágra, és a közép- és nagyvállalatok vezérigazgató-helyettesi szintű döntéshozói egyetértenek abban, hogy ez alapjaiban újraírja szervezetük működésének szabályait. A gyártószektor a legoptimistábbak közé tartozik: a válaszadók több mint kétharmada (69%) „lelkes vagy izgatott” a digitális átalakulással kapcsolatban, és 80% pozitív erőnek tartja a digitalizációt vállalata és a szektor egésze szempontjából. A vizsgálatban részt vevő 250 gyártóipari vezető közül szinte mindenki (98%) azt mondta, hogy szervezete már érzékeli a digitális átalakulás hatását, és 92% már tett lépéseket annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az újonnan megnyíló lehetőségekből.

A Fujitsu tanulmányából kiderül, hogy a gyártószektor vezetői az üzleti működés és a folyamatok átalakulása kapcsán látják a legnagyobb lehetőségeket. 55%-uk az „innovációs beruházásokat” nevezte meg a jövőbeni siker kulcsaként, és több mint háromnegyedük (77%) szerint a technológia központi szerepet játszik szervezete boldogulásában.

Ami a szemléletet illeti, a gyártóvállalatok pragmatikusak, és a nem becsülik túl képességeiket a megfelelő technológia önálló bevezetése terén: 71% úgy érzi, hogy a technológiai szakemberekkel folytatott együttműködés létfontosságú a jövőbeni siker szempontjából. A más szervezetekkel folytatott „co-creation” jellegű együttműködésnek is központi szerepet szánnak a digitális átalakulásban. A legkorábban reagálók már el is indultak ezen az úton: 36% kiemelt figyelmet fordít a partnerkapcsolatok kiépítésére.

A digitalizációhoz kapcsolódó lehetőségek és kihívások megismerésével a gyártóvállalatok egyre magabiztosabbá válnak. A válaszadók több mint fele (54%) számolt be arról, hogy ma magabiztosabb a helyes döntések meghozatalát illetően e téren, mint két évvel ezelőtt. Ugyanennyien azonban azt is beismerték, hogy a digitális átalakulás megnehezíti a hosszú távú döntést.

A Fujitsu tanulmánya megállapította, hogy a gyártószektorbeli szakemberek ettől eltekintve is kellően magabiztosak a digitalizáció terén. 69% szerint iparága élen jár a digitális átalakulásban, míg 63% saját vállalatának is élvonalbeli pozíciót tulajdonít ezen a területen. 56% véli úgy, hogy országa digitalizációs törekvései másoknak is példaként szolgálhatnak. Ennek alapján a gyártószektor képviselői bíznak meg a leginkább saját vezetőségükben – egyedül a pénzügyi szolgáltatószektorban volt ennél magasabb az arány.

„A gyártóvállalatok egyértelműen bíznak abban, hogy a digitalizáció pozitív változást hoz működésükbe, sokan tartják magukat e terület éllovasainak. A gyártóipari vezetők szerint egyértelműen a technológia és az innováció a siker kulcsa, ugyanakkor nem becsülik túl a saját képességeiket. Pontosan tisztában vannak azzal, hogy a digitális környezetben való sikeres versenyzés plusz erőfeszítést igényel, és olyan stratégiai partnerkapcsolatok kiépítésére kell törekedniük, amelyek keretében másokkal együttműködve vezényelhetik le a digitális átalakulást. Izgalmas időszak ez a gyártószektorban, ahol a digitalizáció mindenütt befolyásolja és átalakítja a működést. Az új, digitális világban is sikerre törő cégeknek a jövőben gyorsabban kell haladniuk, ha lépést szeretnének tartani az iparággal szemben támasztott elvárásokkal”

– nyilatkozta Christof Schleidt, a Fujitsu üzletfejlesztésért és digitális átalakulásért felelős igazgatója.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés