Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az elavult technológia a digitális átalakulás legfőbb akadálya

E-gazdaság

Az elavult technológia a digitális átalakulás legfőbb akadálya

Az elavult technológia a digitális átalakulás legfőbb akadálya

Eddig kevés vállalat használta ki a teljes körűen a csoportmunka-támogató eszközök előnyeit

A Pierre Audoin Consultants (PAC) piacvezető független kutatócég által készített és a Fujitsu által ma közzétett tanulmány szerint az elavult technológia tartja vissza Európa vállalatait a digitális átalakulás valódi előnyeinek hasznosításától. A több mint 500 nagyvállalati üzleti és IT-döntéshozó bevonásával készített vizsgálatban a megkérdezettek több mint fele (57%-a) beismerte, hogy technológiai infrastruktúrája nehezen tart lépést a digitalizációval járó fokozott követelményekkel.

A Fujitsu megbízásából több európai ország üzleti alkalmazásszolgáltatás-trendjeinek feltérképezésére végzett vizsgálat a digitális átalakulás legfontosabb technológiai kihívásait állította a középpontba: az SAP és Oracle szoftverberuházásokat befolyásoló jövőbeni trendeket és stratégiákat, valamint a régi technológiai infrastruktúra átalakításának és a produktivitás optimalizálásának lehetőségeit.

A készületlenség magas fokát bizonyítja az is, hogy bár a digitális átalakulás számos lehetőséghez juttatja a vállalatokat, még mindig nem jelent kiemelt prioritást az üzleti tervekben. A Fujitsu és a PAC megállapították, hogy a vállalatok alig több mint 10%-a véli úgy, hogy élen jár a digitális átalakulásban, és mindössze 17% tartja „élet-halál” kérdésnek jövője szempontjából a digitális technológiát. 42% úgy véli, hogy bár a digitális technológiának lesz hatása, kevésbé fontos más kihívásoknál, pl. a gazdasági szempontoknál.

 

„Meglepő, hogy milyen kevés vállalat aknázza ki jelenleg teljes körűen a digitális átalakulás előnyeit, ugyanakkor bátorító, hogy a következő 1-3 évben jelentős előrelépés várható ezen a téren. Arra számítunk, hogy a vállalatok egyre inkább a felhőbe helyezik át a feladatokat, alkalmazásokat, és az üzleti reagálókészség javításán túl az IT-költségvetés eredményes felhasználása érdekében is jelentős intézkedéseket hoznak. Ezzel párhuzamosan sok szervezet tovább küzd azzal, hogy évtizedekkel ezelőtt fejlesztett, a terhelés alatt lassan összeomló szoftvereken futtatja kritikus folyamatait”

– mutatott rá Ravi Krishnamooorthi, a Fujitsu EMEIA-régió alelnöke és üzleti tanácsadási, digitális és alkalmazásszolgáltatásokért felelős vezetője.

 

A legtöbb nagyvállalat egész egyszerűen azért szembesül kihívásokkal, mert nem a digitális korra szerveződött. Jóllehet sokan közülük szép eredményekkel büszkélkedhetnek, most új piaci szereplőkkel, a digitális kor szülötteivel kell versenybe szállniuk. A sikeres versenyzés érdekében a backend-től a nagyvállalati alkalmazásokig, minden területen elkezdik átalakítani technológia infrastruktúrájukat, ám elbátortalanítja őket az óriási választék és a szállítók portfóliói közötti nehezen értelmezhető különbség. És nem csupán arról van szó, hogy ki kell választaniuk a cég digitális igényeinek megfelelő infrastruktúrát. Sokan azt is kezdik felismerni, hogy támogató dolgozói háttér nélkül a legkörültekintőbben kidolgozott stratégia sem sokat ér”

– nyilatkozta Nick Mayes, a PAC kutatási igazgatója.

 

Az alkalmazások átalakítása

A digitális átalakulást gátló tényezők listáján a technológiai és kulturális problémák állnak az első helyen – közöttük is a cégek elavult technológiája és infrastruktúrája, a digitális technológia régi rendszerekkel végrehajtandó integrációjának nehézségei, és a belső IT-szervezetnél uralkodó kultúra megváltoztatásának kihívása. A válaszadók elmondása szerint különösen a régi alkalmazások jelentenek nagy terhet. Rontják a vállalat reagálókészségét, és nagy összegeket emésztenek fel a technológiai költségvetésből, amit sokkal jobban lehetne hasznosítani az innováció támogatására.

A vizsgálat tanúsága szerint azonban jelentős változás várható a következő három évben. Jelenleg a válaszadók mindössze 20%-a helyezte át alkalmazásai több mint felét a felhőbe. Ez a szám várhatóan több mint duplájára nő a következő három évben. A robotalapú folyamat-automatizáció is terjedni fog 2017-ben, fokozva a külső és belső folyamatok megbízhatóságát, sebességét és koncentráltságát.

 

SAP S/4HANA®

Az SAP S/4HANA az utóbbi idők legnagyobb SAP-innovációja az üzleti alapszoftverek terén. Nem egyszerűen arról van szó, hogy a régi bevált ERP-rendszer új változata fut az SAP HANA® platformon, hanem az alaprendszer működése is gyökeresen átalakult. Mivel ez a szoftvercsalád következő generációja, szinte minden megkérdezett SAP-ügyfél fontos szerepet szán az új rendszernek digitális fejlesztési tervei megvalósításában. A vizsgálat szerint 2017 áttörést hoz az SAP S/4HANA bevezetésében. A megkérdezettek közel 40%-a egy éven belül projektet készül indítani folyamatai továbbfejlesztésére és működési költségei csökkentésére. Az SAP S/4HANA sokféle előnyt kínál az üzleti terület számára, javítja a produktivitást, és támogatja a digitális korszak új üzleti modelljeit. A vállalatok a www.s4value.com webhelyen ismerkedhetnek a SAP S/4HANA-val.

 

Az Oracle felhőalkalmazásai

Ha egy vállalat reagálókészsége javítása érdekében felhőalapú alkalmazásokra áll át, az átalakulást támogató szoftverarchitektúrára is szüksége van. Azok, akik a megkérdezettek közül jelenleg vezetnek be Oracle-alkalmazásokat, fontos szerepet szánnak nekik szervezetük digitális stratégiájának megvalósításában. 21% már vezetett be Oracle alkalmazásokat, több mint 40% pedig egy éven belül tervezi a projekt elindítását. Az Oracle felhőalkalmazásait dicséri az is, hogy a megkérdezett felhasználók közül senki nem tervezi a váltást más felhőszolgáltatóra. Az alkalmazások bevezetése azonban nem mentes a nehézségektől – a válaszadók közel fele a belső szakemberhiányt említette a bevezetési projekt legnagyobb kihívásaként.

 

Produktivitás magasfokon

A vállalatok digitális átalakulásában eddig a technológia játszotta a főszerepet. Ha azonban egy szervezet nem rendelkezik megfelelő struktúrával vagy kultúrával a változó piaci igények kielégítésére, rövid életűek lesznek a technológiával elért eredmények. A válaszadók többsége tisztában is van ezzel. Ennek ellenére mindössze 6%-uk vezetett be eddig teljes körűen integrált produktivitásfokozó és csoportmunka-támogató eszközöket, és rendelkezik olyan dolgozókkal, akik képesek valóban hatékonyan kiaknázni a technológia előnyeit. A többségnél az eszközökben rejlő lehetőségek maradéktalan hasznosítása még várat magára. A produktivitásfokozó eszközök jövőbeni bevezetésénél a válaszadók azt tervezik, hogy az ügyféloldali csapatoknál hajtják végre először fejlesztést. Ezzel gondoskodni tudnak arról, hogy a digitális átalakulás során az ügyfelek igényei álljanak a középpontban.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés