Connect with us

technokrata

Pont ezért vásárolunk külföldi webshopokban!

Shopping online

E-gazdaság

Pont ezért vásárolunk külföldi webshopokban!

Íme a nemzetközi online kereskedelem bővülésének három legfontosabb mozgatórugója

Megjelent a PayPal és az Ipsos éves nemzetközi e-kereskedelmi jelentése . A belföldi és a határon átnyúló online vásárlási szokásokat vizsgáló, 32 országban több mint 28000 résztvevő válaszait elemző kutatás bemutatja a globális e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, továbbá tartalmazza a legfrissebb információkat a magyarok online vásárlási szokásairól. Az e-kereskedelemi szektor világszerte töretlenük bővül, az Ipsos előrejelzése szerint Magyarországon 2017-ben az online költések összvolumene 10%-kal fog nőni.

Miért vásárolnak a magyar vásárlók külföldi webshopokban?

A külföldi webáruházakban vásárló magyar fogyasztók számára a jó ár továbbra is kulcstényező. A Kínából rendelő magyar vásárlók 93%-a, a Németországból rendelők 46%-a és az Egyesült Királyságból rendelők 61%-a választotta a felkínált válaszlehetőségekből, hogy az alacsonyabb ár olyan tényező, ami miatt előnyben részesítik a külföldi webshopokban történő vásárlást a belföldiekkel szemben. A kutatásból az is kiderül, hogy a hazai piacon nem kapható árucikkekhez való hozzáférés ugyancsak fontos tényező: ezt a válaszlehetőséget a Kínából rendelő vásárlók 58%-a, a Németországban és az Egyesült Királyságból rendelő magyar vásárlók 61%-61%-a jelölte meg.

A kutatás arra is rákérdez, hogy milyen tényezők növelnék a külföldi webáruházban történő a vásárlás valószínűségét. A kérdésre felkínált válaszlehetőségek közül a legtöbb magyar vásárló a magyar nyelvű vevőszolgálat (36%), és a még több, a belföldi kereskedelemben egyáltalán nem, vagy nehezen hozzáférhető árucikk rendelkezésre állását jelölte meg (33%).

A felsorolt okok mellett számos tényező befolyásolhatja még a külföldi weboldalokon történő vásárlás gyakoriságát. Ilyen tényezők lehetnek az olyan különleges alkalmak mint a karácsony, amikor a válaszadók 52%-a a szokásosnál gyakrabban vásárol külföldi webshopból, vagy a szezonális leértékelések, amikor 29% vásárol többet.

ipsos

A külföldön vásárló magyarok számára kulcsfontosságú a megbízhatóság

Ahogy a határokon átnyúló vásárlás Magyarországon is egyre népszerűbbé válik, várhatóan egyre jobban megbízunk a külföldi webshopokban, és egyre kevésbé befolyásol bennünket, hogy melyik országból rendelünk: a kutatás szerint jelenleg a magyarok 48%-a számára közömbös, hogy az online üzlet külföldi, vagy magyar, és 46% ugyan annyira bízik mindkettőben.

Ugyanakkor a belföldön és külföldön vásárló fogyasztóknak egyaránt vannak olyan aggodalmaik, amelyek gátját vethetik az e-kereskedelem további térnyerésének: a belföldi webáruházakban történő gyakoribb vásárlástól az online vásárlók 35%-át tartja vissza az attól való félelem, hogy nem a termékleírásnak megfelelelő árucikket fognak kiszállítani. Ugyan ez a tényező nemzetközi vásárlók 29%-át tartja vissza attól, hogy gyakrabban vásároljanak külföldi webshopokban. Az esetleges visszaküldés magas költségei a belföldi webshopokban vásárlók 36%-át, a külföldi oldalakon is vásárlók 26%-át tartják vissza a gyakoribb vásárlásától.

ny_2017_01_hungarian-upd

„A legfontosabb tényező a megbízhatóság: a kereskedőknek könnyen megtalálható, egyértelmű termékleírásokat kell elhelyezni a weboldalukon, és megfizethető szállítási költségeket kell biztosítaniuk a vásárlóik számára” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója. „A nemzetközi kereskedelem az online üzletek számára a bevételek növélésének fontos forrása lehet. Vállalatunk az olyan eszközökön keresztül, mint a PayPal PassPort és a PayPal Refundend Returns a magyar vállalkozások számára is új lehetőségeket kínál a kereskedelmi tevékenységük bővítésére.”

Az érem másik oldala: hogyan bővíthető a webshopok külföldi vásárlóközönsége?

A nemzetközi értékesítés minden kereskedő számára komoly esélyt kínál a növekedésre, főleg, ha az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket is figyelembe vesszük. A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat adatai alapján az országban továbbra is növekszik az online export, a legnépszerűbb termékkategóriák pedig a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek, és az autóalkatrészek. A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesül Királyság, és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.

ny_2017_02_hungarian

Mindazonáltal a most készült kutatás néhány további kihívásra is rámutat:

• A vásárlói kényelem a nemzetközi világkereskedelem egyik legfontosabb hajtóereje. Az ingyenesen kiszállítást a nemzetközi kutatásban résztvevő összes válaszadó 46%-a választotta olyan tényezőnek, amely rendelkezésre állás esetén nagyobb valószínűséggel rendelne külföldi weboldalon. A legtöbben ezután a biztonságos fizetés lehetőségét (39%), a belföldön nem kapható árukcikkekhez való hozzáférés lehetőségét (40%), az árak helyi pénznemben való feltüntetését (37%) és alacsonyabb teljes költséget (35%) jelölték meg.

• A külföldi webáruházakban történő vásárlástól a világ online vásárlóinak 35%-át tartja vissza a magas szállítási költség, vagy az attól való félelem, hogy elveszik a csomag (33%), nem felel meg megrendelt árucikk a termékleírásnak (29%), illetve további 29% számára elfogahatatlanul hosszú a kiszállítási idő.

ny_2017_03_hungarian

• A fizetési mód megválasztásában biztonság a legfontosabb szempont. A kutatásban résztvevő válaszadók 32 országból huszonnégyben a leggyakrabban a PayPal-t nevezték meg az átaluk használt nemzetközi fizetési megoldásként. Ezt a legtöbben azzal magyarázták, hogy a PayPal-lel fizetett árucikkek után visszaigényelhetik a pénzüket, abban az esetben, ha az árucikk nem felel meg az termékleírásban foglaltaknak.

• A nemzetközi értékesítéshez célszerű összegyűjteni azokat az időszakokat (helyi ünnepek, szezonális leárazások), amikor a fogyasztók az átlagosnál többet vásárolnak. A PayPal a partnerkereskedők számára PassPort néven külön weboldalt üzemeltet, amely tartalmazza ezeket információkat világ legnagyobb piacairól.

A teljes kutatást itt lehet megtekinteni.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő