Connect with us

technokrata

Kiderült, mit szólnak a magyarok a Black Friday-hez

e-commerceshopping

E-gazdaság

Kiderült, mit szólnak a magyarok a Black Friday-hez

Kiderült, mit szólnak a magyarok a Black Friday-hez

Amerika után nálunk is kezd meghonosodni ez az akció.

A tavalyihoz képest valamelyest többen terveznek vásárolni az idei Black Friday alkalmával, derül ki a Media Markt és az NRC Marketingkutató közös, reprezentatív felméréséből. A vásárolni szándékozók átlagosan 27 000 forintot költenének el akciós termékekre. Az akció iránt érdeklődők többsége magának tervez vásárolni a Black Friday promóció keretében. A Media Markt webáruházban már november 18-án lehetőség lesz kedvezményesen vásárolni, november 25-én pedig az áruházak is csatlakoznak az akcióhoz, így mind az üzletekben, mind pedig a webáruházban számos termék akciós áron lesz elérhető.

A felnőtt korú internetezők kétharmada hallott már a Black Friday eseményről, legtöbben (14%) a 30-39 évesek körében vásároltak már a korábbi években ezen az akciós napon. Az NRC és a Media Markt a magyar internetező lakosságra nézve reprezentatív kutatásából az is kiderül, hogy a tavalyihoz képest valamelyest növekedett azok száma, akik tervezik műszaki cikk vásárlását Fekete Péntek alkalmával. Idén 27% válaszolta azt, hogy valószínűleg vásárolni fog műszaki cikkeket az akció során, míg 2015-ben ez az arány valamennyi termékkategóriára együttesen kérdezve (nem csak műszaki cikkre) sem érte el ezt az arányt. Az vásárlásra a nők és a férfiak nagyjából hasonló arányban nyitottak, továbbá a 18-39 évesek, és a városban élők terveznek műszaki cikket venni.

blackfridaymediamarkt

A kutatás azt is mutatja, hogy a vásárlók még kevésbé az ünnepekre készülnek, illetve a vásárlás célja nem csak a karácsonyi ajándék beszerzése. A vásárlást tervezők 56%-a saját magának szeretne egy-egy akciós műszaki cikket beszerezni. Ezen kívül leginkább párjuknak (30%) vagy gyermeknek (30%) terveznek vásárolni.

A vásárolni szándékozók többsége kisebb összeg elköltését tervezi ezen a napon, a vásárlást valószínűsítők 53%-a 20.000 Ft alatti vásárlást tart elképzelhetőnek, átlagosan pedig 27 000 Ft-ot terveznek műszaki cikkre áldozni. A budapestiek az átlaghoz képest valamelyest többet: 37 000 Ft-ot.

A Black Friday kapcsán a szokásos pénteki forgalom többszörösére számítunk. A tavalyi év tapasztalata alapján mind a webáruházunkban, mind pedig áruházainkban a logisztika és a vevőszolgálat is megemelt létszámmal készül az ügyfelek kiszolgálására” – mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

blackfridaymediamarkt2

A Black Friday idén már november 18-án elkezdődik a Media Markt webáruházában is, ahol akár 80% kedvezménnyel találunk termékeket, és az ingyenes szállítás is elérhető lesz. Az akció pedig november 25-én folytatódik, ahol az ország 24 áruházában, valamint az mediamarkt.hu-n is számtalan, nagyobb és kisebb értékű termékére kínál kedvezményeket.

A műszaki áruház idén is óriási érdeklődéssel számol, ezért megnövekedett készlettel várja a vásárlókat mind a 24 áruházában és webáruházában. Ezzel együtt a vásárlási élmény növelése érdekében a Media Markt azt tanácsolja, hogy érdemes már előre készülni az akcióra, például korábban regisztrálni az oldalon és tájékozódni a kiszemelt termékről annak érdekében, hogy az akciós napon minél hamarabb meg tudja szerezni azt.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek