Connect with us

Hirdetés

technokrata

Édesanyák és sikeres vállalkozók: hogyan sikerült nekik?

E-gazdaság

Édesanyák és sikeres vállalkozók: hogyan sikerült nekik?

Sikerreceptek női vállalkozóknak a FIVOSZ és az Amway közös konferenciáján.

Karrier vagy család? Van-e tökéletes időpont a gyermekvállalásra? Édesanya, feleség és sikeres cégvezető – hogyan tudunk helytállni minden fronton? A nők nemcsak munkavállalóként, de vállalkozóként is gyakran szembesülnek ezekkel a kérdésekkel. Pedig tudatos tervezéssel, felkészüléssel és kellő rugalmassággal akár új utakat is nyithatunk karrierünkben nőként, édesanyaként és vállalkozóként egyaránt. Minderről 2016. május 19-én, a FIVOSZ Nők konferenciáján esett szó, mely az Amway támogatásával került megrendezésre. Az eseményen többek között Gianni Annoni, a Trattoria Pomo D’oro tulajdonosa, Pirner Alma, a Dollhouse Stúdiók tulajdonosa, Laposa Zsófia borász és Szentkúti Gabriella, a Microsoft Magyarország vezérigazgatója adott hasznos tippeket a résztvevőknek.

A Fiatal Vállalkozók Szövetsége (FIVOSZ) és az Amway Hungária idén második alkalommal rendezte meg közös konferenciáját, melyen a női vállalkozói lét kihívásai kerültek terítékre. A téma nem is lehetne aktuálisabb: friss adatok szerint a hazai vállalkozók negyede kerül ki a 40 év alatti korosztályból és közülük is csak minden harmadik nő. Nagy adag elszántságra és kitartásra van tehát szükség ma Magyarországon akkor, ha egy fiatal nő saját vállalkozásba kezd. A konferencia sztárelőadói ezért hasznos tanácsokkal segítettek mindazoknak, akik önálló vállalkozást indítanának és azoknak is, akik még sikeresebbé tennék saját cégüket.

Young Businesswoman on Downtown Sidewalk

Édesanyaként is lehetünk sikeres vállalkozók

Míg hazánkban a fiatal korosztályt az önmegvalósítás, a nőket elsősorban a munkaerőpiacra való visszatérés motiválja arra, hogy önálló vállalkozásba kezdjenek – derült ki a konferencián az Amway önfoglalkoztatásról szóló, nemzetközi kutatásának adataiból. De hogyan tudunk szülés előtt és után, kisgyermekes édesanyaként megbirkózni saját cégünk vezetésével? Egyáltalán van-e alkalmas időpont a gyermekvállalásra, és ha igen, mikor jön el? Pirner Alma, a Dollhouse Stúdiók tulajdonosa szerint nem érdemes a tökéletes időpontra várni, ám a tervezés várandósan és kismamaként is kulcsfontosságú, ha saját céget viszünk.

A népszerű rúdtánc-stúdiók tulajdonosának gyermeke születésével nagy fordulatot vett az élete és új fejezet kezdődött a vállalkozásában is. Almát türelmesebbé, rugalmasabbá és empatikusabbá tette az anyaság, amit a vállalkozásban is hasznosítani tudott: új vendégkört épített ki és új szolgáltatásokat vezetett be, a kevesebb idő miatt pedig megtanulta delegálni a feladatokat.

AffPro Man and Woman Sitting on Bench Using Inspiron 15R

Minden sikeres nő mögött egy férfi áll 

Sokszor hallottuk már: a sikeres férfiak mögött mindig ott áll egy nő, és ez bizony fordítva is igaz.  Szentkúti Gabriella, a Microsoft Magyarország első embere izgalmas előadásában nyújtott támpontokat a női karrierépítéshez, hiszen háromgyerekes édesanyaként pontosan tudja, mennyire nehéz a munka és a magánélet között megteremteni a kényes egyensúlyt. A sikerhez elengedhetetlen a támogató férj, a partner, aki segítséget, támaszt jelent minden nehéz helyzetben. De a hazai Microsoft vezérigazgatója szerint nemcsak támogatóként, vezetői döntésekben is nagy szükség van a férfiakra. Ők azok, akik a rájuk jellemző áttekintő, távlati gondolkodásukkal egyensúlyban tudják tartani a nők sokszor túlbonyolító attitűdjét.

A konferencia előadói mind egyetértettek abban, hogy ma már egyre inkább elmosódnak a határok a férfi és a női szakmák között és abban is, hogy igenis szükség van női vezetőkre. Szentkúti Gabriella szerint nem versenyképesek azok a vállalatok, ahol nincsenek nők a vezetésben, amit jól mutat az is, hogy a válságban is jobban teljesítettek azok a cégek, ahol vezetői pozíciókban nők is voltak. De hogyan segít bennünket női mivoltunk, nőiességünk vezetőként, cégtulajdonosként? Laposa Zsófia, a Laposa Borbirtok borásza és tulajdonosa kiemelte: a nőkre jellemző aprólékosság, részletekbe menő igényesség, a női intuíció és emberismeret mind-mind olyan tulajdonságok, melyek sokat segíthetnek a karrierépítésben.

A konferencia résztvevői voltak:

  • Bacher János, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatója,
  • Lukács Zsuzsanna, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai főtanácsadója,
  • Pirner Alma, a Dollhouse Stúdiók tulajdonosa,
  • Gianni Annoni, a Trattoria Pomo D’oro tulajdonosa,
  • András Tünde, a Vitéz Kürtös Kalács tulajdonosa
  • Laposa Zsófia, a Laposa Borbirtok borásza, tulajdonosa
  • Oszlánczi Réka, a Creppy Palacsintaház Franchise tulajdonosa
  • Rétfalvi-Kurucz Alexandra, a Design Stúdió Kft. tulajdonosa
  • Szentkúti Gabriella, a Microsoft Magyarország vezérigazgatója
  • Párkányi Orsi, a Women as Entrepreneurs elnöke

 



Szólj hozzá!

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés