Connect with us

A cégeknek sem könnyű: ennyi jelöltből találják meg az ideális munkavállalót

business

E-gazdaság

A cégeknek sem könnyű: ennyi jelöltből találják meg az ideális munkavállalót

Háromszáz jelölt kell egy sikeres munkavállalóhoz.

Világszerte jelentős változás zajlik a munkaerőpiacon. A vállalatok olyan szakembereket keresnek és olyan szaktudással, melyek korábban nem léteztek. Európa, Észak-Amerika és Ázsia számos országában az egy-egy pozíció betöltéséhez szükséges átlagos keresési idő megnőtt, és a cégek egyre nehezebben találják meg az új munkatársakat. Az automatizálás és a mesterséges intelligencia megoldások tömegével szüntetik meg a munkaköröket, miközben más területeken súlyos szakemberhiány tapasztalható. A fiatal generációk igényeinek kiszolgálására új technológiákat kell alkalmazni és új foglalkoztatási formákat kell kialakítani.

“A munkatárs keresési idő megnövekedése már csak annál is furcsább, mert ma már szinte mindenki elérhető” – mondja Toldi Gábor, a munkaerő toborzók képzésével foglalkozó Social Talent magyarországi partnere. “Nemcsak hogy mindenkinek van mobilja, de a munkakorúak jelentős része állandóan telefon- és internetközelben van, vagyis a nap szinte bármely pillanatában „vonalvégen” van. Ma az a sikeres, aki közvetlenül el tudja érni és meg tudja szólítani azokat, akik ha nem is feltétlenül tekintik magukat aktív álláskeresőnek, de megfelelő üzenettel mégis fel lehet kelteni az érdeklődésüket és megmozdíthatóak” – mondja Toldi Gábor.

kivalasztas

Az írországi Social Talent mintegy 6 éve ismerte fel a toborzási piac jelentős átalakulását. A startup ma már több mint 50 fős csapata eddig mintegy 10.000, munkaerő toborzással foglalkozó szakembert képzett világszerte. A Social Talent tavaly lépett a magyar piacra, az első évben közel százan szerezték meg a „feketeöves” internetes toborzói minősítést (Black Belt in Internet Recruitment).

„Érdekes azt látni, hogy a magyarországi folyamatok mennyire szervesen illeszkednek a nemzetközi trendekbe” – mondja Toldi Gábor. „Növekszik az átlagos keresési idő, egyre több jelöltet kell megtalálni ahhoz, hogy a végén valamelyikük sikeresen betöltse az állást, bizonyos szakmákban pedig a jelöltek felszívódtak. A képzett munkaerő hiánya szakmánként eltérő módon és mértékben, de mindenhol gondként jelentkezik” – véli a Social Talent partnere.

A Social Talent az Alexander Mann munkaerő toborzó céggel közösen nemzetközi kutatás keretében vizsgálta a keresési szokások változását. A mintegy 1000, toborzással foglalkozó szakember megkérdezésével végzett kutatás szerint egyértelműen nő a közösségi média szerepe és a passzív jelöltek megszólításának fontossága, a megkérdezettek 37%-a a közösségi médiát tekinti a munkaerő keresés elsődleges terepének. A SnapChat és a YouTube mellett most a közvetlen üzenetküldési szolgáltatás, a „messaging” került felívelő szakaszba. Várhatóan azok találják meg legeredményesebben a jelölteket, akik le tudják csökkenteni az ún. keresési veszteséget, vagyis növelni tudják a sikeres megszólítások arányát.

businessAz ezer megkérdezett szakember szerint az első körben beazonosított jelöltek alig 28%-át keresik meg végül a cégek, közel ¾-ük esetében nem az adott pozícióhoz illő jelölteket dobnak ki a kereső rendszerek. A megszólított 28%-nyi jelölt 72%-a viszont nem válaszol, vagyis újból csak alig negyedüknek van esélye a rövidített listára kerülésre. Közel 300 embert kell első körben beazonosítani és megszólítani ahhoz, hogy a végén legyen 1 sikeres jelölt, akit felvehet a vállalat. Mindez hatalmas felesleges erőfeszítést és többlet időt igényel a munkaerő toborzóktól.

„Egyre inkább jellemző, hogy a megkeresett potenciális munkavállalók a keresett szakmákban már nem is reagálnak egy-egy megkeresésre, akár a vállalat toborzójától, akár egy ügynökség „fejvadászától” is érkezzen az – jegyzi meg Toldi Gábor. „A cégeknek sokkal világosabban kell tudniuk megfogalmazni, kik is ők, mit képviselnek, milyen a személyiségük, és erre alapozva, pontosan mit is kínálnak, másrészt sokkal pontosabb, célzott keresést kell végezniük. Végeredményben tisztán kell látniuk, hogy kit és milyen üzenettel akarnak megszólítani és bevonni“ – vélte Toldi Gábor.

youngbusinessman

Változatlanul a közösségi média marad a jelöltek megtalálásának első számú terepe, különösen azok esetében, akik aktívan állást keresnek. Bár a fizetős állásoldalak a jövőben is fontos szerepet játszanak, a Social Talent kutatása szerint azonban a hirdetések jelentős része nincs a keresőmotorokra optimalizálva, vagyis rákeresésnél az adott álláslehetőséget a keresőprogramok nem dobják ki találatként. A szöveges hirdetések mellett gyorsan felívelő ágban van a videós álláshirdetések száma és erre itthon is egyre több jó példa van.

„Az új eszközöknek köszönhetően a jelöltekért vívott harc új platformokon folytatódik. Már rövidtávon is versenyelőnyre tehetnek szert azok a vállalatok, amelyek megértik ezt a változást, fejlesztik saját tudásukat, értik az új környezetet és így befolyásolni tudják a megváltozott jelöltek által vezérelt munkaerőpiaci trendeket” – mondta Toldi Gábor.



Szólj hozzá!

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda