Connect with us

A cégeknek sem könnyű: ennyi jelöltből találják meg az ideális munkavállalót

business

E-gazdaság

A cégeknek sem könnyű: ennyi jelöltből találják meg az ideális munkavállalót

Háromszáz jelölt kell egy sikeres munkavállalóhoz.

Világszerte jelentős változás zajlik a munkaerőpiacon. A vállalatok olyan szakembereket keresnek és olyan szaktudással, melyek korábban nem léteztek. Európa, Észak-Amerika és Ázsia számos országában az egy-egy pozíció betöltéséhez szükséges átlagos keresési idő megnőtt, és a cégek egyre nehezebben találják meg az új munkatársakat. Az automatizálás és a mesterséges intelligencia megoldások tömegével szüntetik meg a munkaköröket, miközben más területeken súlyos szakemberhiány tapasztalható. A fiatal generációk igényeinek kiszolgálására új technológiákat kell alkalmazni és új foglalkoztatási formákat kell kialakítani.

“A munkatárs keresési idő megnövekedése már csak annál is furcsább, mert ma már szinte mindenki elérhető” – mondja Toldi Gábor, a munkaerő toborzók képzésével foglalkozó Social Talent magyarországi partnere. “Nemcsak hogy mindenkinek van mobilja, de a munkakorúak jelentős része állandóan telefon- és internetközelben van, vagyis a nap szinte bármely pillanatában „vonalvégen” van. Ma az a sikeres, aki közvetlenül el tudja érni és meg tudja szólítani azokat, akik ha nem is feltétlenül tekintik magukat aktív álláskeresőnek, de megfelelő üzenettel mégis fel lehet kelteni az érdeklődésüket és megmozdíthatóak” – mondja Toldi Gábor.

kivalasztas

Az írországi Social Talent mintegy 6 éve ismerte fel a toborzási piac jelentős átalakulását. A startup ma már több mint 50 fős csapata eddig mintegy 10.000, munkaerő toborzással foglalkozó szakembert képzett világszerte. A Social Talent tavaly lépett a magyar piacra, az első évben közel százan szerezték meg a „feketeöves” internetes toborzói minősítést (Black Belt in Internet Recruitment).

„Érdekes azt látni, hogy a magyarországi folyamatok mennyire szervesen illeszkednek a nemzetközi trendekbe” – mondja Toldi Gábor. „Növekszik az átlagos keresési idő, egyre több jelöltet kell megtalálni ahhoz, hogy a végén valamelyikük sikeresen betöltse az állást, bizonyos szakmákban pedig a jelöltek felszívódtak. A képzett munkaerő hiánya szakmánként eltérő módon és mértékben, de mindenhol gondként jelentkezik” – véli a Social Talent partnere.

A Social Talent az Alexander Mann munkaerő toborzó céggel közösen nemzetközi kutatás keretében vizsgálta a keresési szokások változását. A mintegy 1000, toborzással foglalkozó szakember megkérdezésével végzett kutatás szerint egyértelműen nő a közösségi média szerepe és a passzív jelöltek megszólításának fontossága, a megkérdezettek 37%-a a közösségi médiát tekinti a munkaerő keresés elsődleges terepének. A SnapChat és a YouTube mellett most a közvetlen üzenetküldési szolgáltatás, a „messaging” került felívelő szakaszba. Várhatóan azok találják meg legeredményesebben a jelölteket, akik le tudják csökkenteni az ún. keresési veszteséget, vagyis növelni tudják a sikeres megszólítások arányát.

businessAz ezer megkérdezett szakember szerint az első körben beazonosított jelöltek alig 28%-át keresik meg végül a cégek, közel ¾-ük esetében nem az adott pozícióhoz illő jelölteket dobnak ki a kereső rendszerek. A megszólított 28%-nyi jelölt 72%-a viszont nem válaszol, vagyis újból csak alig negyedüknek van esélye a rövidített listára kerülésre. Közel 300 embert kell első körben beazonosítani és megszólítani ahhoz, hogy a végén legyen 1 sikeres jelölt, akit felvehet a vállalat. Mindez hatalmas felesleges erőfeszítést és többlet időt igényel a munkaerő toborzóktól.

„Egyre inkább jellemző, hogy a megkeresett potenciális munkavállalók a keresett szakmákban már nem is reagálnak egy-egy megkeresésre, akár a vállalat toborzójától, akár egy ügynökség „fejvadászától” is érkezzen az – jegyzi meg Toldi Gábor. „A cégeknek sokkal világosabban kell tudniuk megfogalmazni, kik is ők, mit képviselnek, milyen a személyiségük, és erre alapozva, pontosan mit is kínálnak, másrészt sokkal pontosabb, célzott keresést kell végezniük. Végeredményben tisztán kell látniuk, hogy kit és milyen üzenettel akarnak megszólítani és bevonni“ – vélte Toldi Gábor.

youngbusinessman

Változatlanul a közösségi média marad a jelöltek megtalálásának első számú terepe, különösen azok esetében, akik aktívan állást keresnek. Bár a fizetős állásoldalak a jövőben is fontos szerepet játszanak, a Social Talent kutatása szerint azonban a hirdetések jelentős része nincs a keresőmotorokra optimalizálva, vagyis rákeresésnél az adott álláslehetőséget a keresőprogramok nem dobják ki találatként. A szöveges hirdetések mellett gyorsan felívelő ágban van a videós álláshirdetések száma és erre itthon is egyre több jó példa van.

„Az új eszközöknek köszönhetően a jelöltekért vívott harc új platformokon folytatódik. Már rövidtávon is versenyelőnyre tehetnek szert azok a vállalatok, amelyek megértik ezt a változást, fejlesztik saját tudásukat, értik az új környezetet és így befolyásolni tudják a megváltozott jelöltek által vezérelt munkaerőpiaci trendeket” – mondta Toldi Gábor.



Szólj hozzá!

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő