Connect with us

Hirdetés

technokrata

UPS kutatás: Hogyan segítheti az egészségügyet a technológia?

e-Egészségügy

UPS kutatás: Hogyan segítheti az egészségügyet a technológia?

A növekvő kockázatok, összetett szabályozás és a folyamatos árnyomás jellemezte környezet tartja vissza az egészségügyi iparág vezetőit a kiaknázatlan lehetőségek megragadásától a UPS hetedik éves “Pain in the (Supply) Chain” kutatása szerint. Világszinten egyre több ágazati vezető tervez stratégiai partnerkapcsolatok megkötését és technológiai célú beruházások alkalmazását a kockázatok csökkentése és a növekedési lehetőségek megragadása érdekében.

Az egészségügyi ellátási lánc bizonytalanságát növelő legfőbb tényezők a szigorodó szabályozás és a termékbiztonság kihívásai. Sorban a harmadik év, hogy a jogszabályoknak való megfelelés a legfőbb aggály a megkérdezettek közt, ezt 60%-uk említette. Emellett 78% véli úgy, hogy a megfelelősség és a növekvő szabályozás az egyik legfontosabb trend az üzleti és ellátási láncbeli változások terén. A termékek megóvása is egyre nagyobb kihívást jelent ezen a globális piacon; 46% említi a termékbiztonságot a kihívások között, míg 40% számára a termékek sérülése és megromlása komoly félelem.

A gazdasági tényezők továbbra is szerepet játszanak, a megkérdezettek 49%-a hat év után is érzi a gazdasági válság hatását. A jelenlegi globális gazdasági környezetben a költségmenedzsment továbbra is elsődleges fontosságú, 44% említette ezt.

“Azok a cégek, melyek új technológiákat és változatos ellátási láncstratégiákat alkalmaznak a kockázatcsökkentésük érdekében, nagyobb valószínűséggel élhetnek az új növekedési lehetőségekkel a jövő egészségügyi piacán,” mondta el John Menna, a UPS globális egészségügyi stratégiáért felelős alelnöke.

Sikeres kockázatcsökkentő, versenyképesség-növelő stratégiák

A kockázatcsökkentés és versenyképesség-növelés tekintetében sikeres cégek partnerkapcsolataikat párhuzamosan építik technológiai célú beruházásaikkal. A világszerte megkérdezett logisztikai döntéshozók:

– 78%-a tartja a logisztikai és disztribúciós partnerek alkalmazását az ellátási lánccal kapcsolatos költségek csökkentésének legjobb stratégiájának;
– 65% lép a globális piacokra logisztikai és disztribúciós partnerei segítségével;
– 61%-uk partnerkapcsolatok révén nyit új piaci csatornákat, míg mindössze 23%-uk teszi ugyanezt fúziók vagy felvásárlások révén;
– 59%-uk alkalmaz külső logisztikai partnereket a hatékonyság és versenyképesség növelésére.

Az új technológiába való invesztálás továbbra is fontos a következő öt év hatékonyságának és versenyképességének növelése szempontjából. Világszinten az elkövetkező 3-5 évben a válaszadók 80%-a nyilatkozott technológiai célú beruházási szándékáról.

Kihasználatlan lehetőségek az egészségügyi ellátási lánc terén

Habár az iparág kihívásait már részben kezelték, még mindig maradtak kiaknázatlan lehetőségek. Egy ilyen terület a változó ügyféligények kielégítése az új disztribúciós csatornák és modellek alkalmazásával, mint az e-kereskedelem, vagy éppen az otthoni egészségügyi ellátás. Az elmúlt két évben végzett kutatásokban megkérdezettek több mint 70%-a mondta azt, hogy szándékukban áll az új disztribúciós csatornák alkalmazását növelni, ezzel ellentmondásban a friss adatok alapján az általuk alkalmazott csatornák mixe változatlan maradt ebben az időszakban. Ez is mutatja, hogy bár egyértelmű a szándék a lehetőségek kihasználására, a valódi változás lassú. A lassúság magyarázataként 68% említi azt, hogy még nem fejezte be a direkt csatornák kiépítését.

Az otthoni ellátás hullámzóan növekszik majd az elkövetkező tíz év során. Összesen 21% várja ezt az üzletet és az ellátási láncokat befolyásoló kulcsfontosságú trendnek. A válaszok tanúsága szerint az egészségügyi iparág termékeinek mintegy 30%-a fogja az otthoni ellátást szolgálni az elkövetkező 7-10 évben.

Egy másik kiaknázatlan potenciál a partneri együttműködések területe. 2011-ben a megkérdezettek 62%-a említette a külsős logisztikai szolgáltató alkalmazását az elkövetkező évek fontos stratégiai lépéseként, 60%-uk pedig a megelőző másfél év sikeres stratégiájaként tekintett rá. Az idei kutatásban 59% említi a partnerstratégiákat az elmúlt tizennyolc hónap, illetve az elkövetkező időszak meghatározójaként is. Ez ugyancsak azt jelzi, hogy miközben az ágazat elismeri ezek fontosságát, alkalmazásuk lassabban valósul meg.

Egy másik fontos beruházási terület, mely tartogat még lehetőségeket, a globális piaci terjeszkedés. Az elmúlt másfél év során 65% lépett új piacokra. Az elkövetkező 3-5 évben 78%-uk tervez ily módon terjeszkedni. Ez az érték rendkívül hasonló a 2011-es eredményekhez, mikor ugyanez a szám 81% volt.

“További változásra számítunk az egészségügyi ellátási láncokban, – mondta el Dirk Van Peteghem, UPS egészségügyi logisztikai alelnöke. – A UPS-nél azért dolgozunk, hogy a változó ipari trendek előtt járjunk, és újszerű megoldásokat dolgozzunk ki ügyfeleink számára. Az egyedi, megoldásközpontú megközelítésünk ügyfeleink számára lehetőséget biztosít üzleti céljaik elérésére, miközben elősegíti a jogszabályi megfelelést és előtérbe helyezi a termékvédelmet és ügyfélkapcsolatot is.”

Ha további részletekre is kíváncsi a UPS Pain in the (Supply) Chain kutatásának eredményeiről, az alábbi címen letöltheti a vezetői összefoglalót: www.pressroom.ups.com/healthcare

A felmérés módszertanáról

A UPS “Pain in the Supply(Chain)” című felmérése telefonon bonyolított mélyinterjús kutatás volt, melyet a TNS több mint 530, amerikai, európai, ázsiai és latin-amerikai egészségügyi iparban dolgozó vezető megkérdezésével végzett, a UPS megbízásából. A minősített válaszadók az ellátási lánc folyamataiért és logisztikáért felelős, magas beosztású, magasan képzett döntéshozók voltak az orvos- és biotechnológiai valamint gyógyszeripari területekről. A felmérést 2014 februárja és márciusa között végezték.



Szólj hozzá!

További e-Egészségügy

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés