Connect with us

Hirdetés

technokrata

5 éven belül nagyban megnő az intelligens munkavállalók száma

E-gazdaság

5 éven belül nagyban megnő az intelligens munkavállalók száma

A vállalatok az ügyfelek és a bevételek elvesztésével szembesülhetnek akkor, ha a változásokhoz alkalmazkodva nem biztosítják a változó munkaerő számára az információ megosztására alkalmas eszközöket.

Az elkövetkező öt évben az ’intelligens munkaerők’ száma várhatóan ugrásszerű növekedésnek indul az európai üzleti vállalkozásokban, állítja egy új kutatás alapján a Ricoh Europe. Jelenleg az európai vállalkozás vezetőinek 4%-a véli úgy, hogy a munkavállalóinak nagyobb része iWorkers: megbízható és szakképzett alkalmazottak, akik napi 24 órában hozzáférnek a szükséges információhoz a vállalat és az ügyfelek igényeinek megfelelően. Ugyanakkor az üzleti vezetők lényeges változást prognosztizálnak az elkövetkező öt évben: 37%-uk úgy véli, hogy 2018-ra a munkaerők nagyobb része iWorkers lesz.

Az iWorker-ek számának nagy iramban történő növekedése összefüggésbe hozható a nem túl hatékony információ-megosztással. Arra a kérdésre, hogy mely területek érintettek a legnagyobb mértékben, az üzleti vezetők az első helyre a bevételkiesést (49%), a második helyre az ügyfelek elvesztését, a harmadik helyre pedig az ügyfélismeret hiányát (27%) tették.

A tanulmány arra is rámutat, hogy vannak még legyőzendő akadályok annak érdekében, hogy az európai vállalkozások növelhessék az iWorker-ek jelenlétét. Miközben a vállalkozások háromnegyede új technológiákba fektet be azért, hogy növelje az alkalmazottak termelékenységét mind az irodai környezeten belül, mind pedig azon kívül is, a többség a meglévő folyamatok felügyeletének szükségességét hangsúlyozza, hogy az alkalmazottak sokkal könnyebben hozzáférhessenek az üzletileg kritikus információkhoz. Több mint 70%-uk úgy véli, hogy visszaveti a vállalkozásukat az a tény, hogy mobilkészülékről nem férnek hozzá a dokumentumokhoz, míg kétharmaduk azt állítja, hogy a nem megfelelő keresési funkciók megakadályozzák az alkalmazottak megfelelő információ hozzáférését, ami pedig negatívan befolyásolja az üzleti előremenetelt. Emellett 62%-uk állítja, hogy az összefüggéstelen információk halmaza akadályozza az információ megosztását.

Customized-apps-provide-for-improved-tablet-use-in-business_16000844_800728899_0_0_7078493_500

„Az előrejelzések szerint az iWorker-ek létszáma jelentősen emelkedhet. A kérdés csak az, hogy a vállalkozások készen állnak-e rá. Az üzleti vezetők egyre tisztábban látják, hogy szükség van a technológia felhasználásának további optimalizálására, valamint az „információ-silók” megszüntetésére. Sürgősen felül kell vizsgálni a hagyományos munkamódszereket, hogy lépést tarthassanak a csúcstechnológiai változásokkal” – áll David Mills, a Ricoh Europe operatív igazgatója nyilatkozatában.

Az európai üzleti vezetők a következő legfontosabb lépésként az iWorker-ek felgyorsításának az elérhetőségét helyezik előtérbe. Az alkalmazottak tudásának növeléséhez (első helyre rangsorolva) a leghatékonyabb módszer az együttműködést szolgáló eszközök megléte: a több helyről is elérhető információ-megosztás. Ezt követi az üzleti folyamatok optimalizálása (megosztva a második helyen): az alkalmazottak munkamódszerének felülvizsgálata, valamint a technológia maximális kihasználtságának biztosítása, a felhőkbe való átmenettel egyidejűleg. Az üzleti vezetők a negyedik helyre a dokumentumok digitalizálását sorolták: az aktuális és történelmi dokumentumokhoz való akadálytalan hozzáférés biztosítását a könnyebb üzleti döntéshozatalok érdekében.

Az ilyen intézkedésekkel jelentős előnyre tehetnek szert az üzleti vállalkozások. A McKinsey kutatása kiemeli, hogy azok a vállalatok, amelyek nagyobb hangsúlyt fektetnek az alkalmazottak tudására (a munkaerő több mint 35%-a), azoknál az átlagosan egy alkalmazottra jutó megtérülés magasabb, mint a kevesebb tudással rendelkező munkavállalókat alkalmazó vállalatoknál (a munkaerő maximum 20%-a).

Mills hozzátette: “Az európai szervezetek számára elérkezett az idő, hogy optimalizálják a kritikus üzleti- és a dokumentum folyamatokat, hogy felkészülhessenek a hatékonyabb üzletmenetre. A csúcstechnológiai változások és a folyamatos fejlesztések mellett ugyanúgy elengedhetetlen az iWorker-ek még informáltabb munkaerőként való alkalmazása az üzleti növekedés (fejlesztés, hatékonyság, termelékenység) megvalósításához az ügyfelek igényeihez folyamatosan alkalmazkodva.”



Szólj hozzá!

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés