Connect with us

technokrata

Közel kétezer játékos csapott össze a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első évadában

E-Sport

Közel kétezer játékos csapott össze a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első évadában

Kép: Millásreggeli

Közel kétezer játékos csapott össze a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első évadában

Fővárosi fináléval ért véget az ország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság (MNEB).

Az esemény meghatározó mérföldkő a magyar e-sport életében, hiszen a tavaly ősszel elindult első évad során rekordszámú, közel 715 ezer néző követte figyelemmel az öt játékban megszervezett mérkőzéseket.

mnebs1_infografika

Április 27-én és 28-án, Győrben és Budapesten megtartott döntőn 15 millió forint összdíjazás, valamint a legmagasabb színvonalú eszközpark várta a versenyzőket.

Magyarország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a K&H és a Magyar Telekom által is támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság tavaly ősszel indult. A nemzetközi bajnokságokkal megegyező szabályok szerint zajló sorozat selejtezőjében 1936 versenyzőből végül 240-en kvalifikálták magukat a liga végső megmérettetéseire. A több hónapos kieséses küzdelem után, az elmúlt hétvégén már a magyar mezőny legjobbjai csaptak össze a kétnapos, két helyszínen zajló döntőn.

„Izgalmas mérkőzéseken vagyunk túl, rengeteg tapasztalattal a hátunk mögött zárjuk le az elmúlt hónapokat. A legkevésbé sem túlzás azt állítani, hogy a döntőn a jelenlegi legjobb hazai játékosok vettek részt, az esemény volumene miatt pedig igyekeztünk a legmagasabb színvonalú és teljesítményű felszereléseket biztosítani a játékosoknak. A hétvégi mérkőzések folyamán összesen 78 darab számítógépet vettünk igénybe, a gépek teherbírása pedig lehetővé tette, hogy az összjátékidő a két nap alatt 20 óra legyen, ami magába foglalja az öt játék időtartamát.”

– foglalta össze Hodozsán Dániel, az e-sport1.hu tartalomigazgatója a döntő technikai részleteit.

Hozzátette továbbá, hogy a selejtezők és a döntők minden korábbi nézettségi rekordot megdöntöttek az MNEB-n, ami jól mutatja, hogy dinamikusan növekszik az e-sport népszerűsége hazánkban. Az egész évadban és a szombaton megrendezett K&H League of Legends, a Counter-Strike: Global Offensive és a Rainbow Six: Siege döntő mérkőzéseit, illetve a vasárnapi, Budapesten tartott K&H Hearthstone és a Playerunknown’s Battlegrounds döntőjét összesen 714 715-en, több mint 9,4 millió megtekintett percen át követték az esemény hivatalos stream csatornáin keresztül. A hétvégi döntő, valamint a liga és a selejtező díjazottjai a megtisztelő bajnoki címen és érmeken kívül további 15 millió forint összdíjazásban részesültek.

Az első Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság nyertesei:

Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) – Salamander

K&H Hearthstone (HS) – Hulkeinstein

K&H League of Legends (LoL) – Team Plague

Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) – Grim Ravens

Rainbow Six: Siege (R6S) – WiLD by Lagardére Sports

Az egyik legnagyobb érdeklődést a MNEB K&H League of Legends döntője váltotta ki. A helyszínen teljes teltház előtt győzedelmeskedhetett végül a Team Plague csapata.

Több mint 30 versenyen vettem részt korábban, de talán ez a győzelem jelenti a legtöbbet számomra. Itt éreztem a legjobban, hogy kiugrik a szíven a helyéről miután sikerült megnyerni a mérkőzést.”

– emlékezett vissza Mikó “Frather” Lóránt, a Team Plague csapatkapitánya.

Az e-sport berkekben szintén nagy népszerűségnek örvendő Budai “Hedsut” Szabolcs, az Rainbow Six: Siege döntőjében kiemelkedő teljesítményével a torna legjobb játékosa díját is bezsebelhette.

Az MNEB nagyon nagy élmény volt számomra. Óriási megtiszteltetés, hogy sikerült elnyernem az MVP címet. Előzetesen nem mertem bízni benne, hogy sikerül ilyen jól teljesíteni, így külön felejthetetlen tapasztalatként éltem meg a döntőt.” 

Bíró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke elmondta, hogy sikeresnek ítéli meg a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első szezonját, ami jó alapot szolgáltat ahhoz, hogy az e-sport hazánkban is képes legyen sportként intézményesülni a köztudatban.

“Elindultak azok a folyamatok a magyar e-sportban, amit a Magyar E-sport Szövetség tervezett. Egyrészt megkezdődött a csapatok jogi személyiséggé válása, szervezetek jönnek létre, látható befektetői bizalom van az e-sport iránt és a szponzorok is keresik a kapcsolódást. Másrészt elindult az intézményi keretek és struktúrák felépítése, melyek a sportok világához tudja közelíteni ezt a fiatal sportágat.

– mondta el a HUNESZ elnöke.

További E-Sport

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Hirdetés
Hirdetés

Kütyük

Dotkom