Connect with us

technokrata

Magyar fejlesztők forradalmasítják az okostelefonos online vásárlást

App

Magyar fejlesztők forradalmasítják az okostelefonos online vásárlást

Magyar fejlesztők forradalmasítják az okostelefonos online vásárlást

Mobilalkalmazás formájában elindult az Allyos.

A hazai fejlesztésű közösségi piactéren egyetlen dollárért lehet hozzájutni minden termékhez, legyen az egy új játékkonzol, egy iPhone vagy éppen egy autó. A vásárláshoz ugyan szerencsére is szükség van, de ha az éppen nincs, a befizetett összeg akkor sem veszik el.

Létezhet-e az internetes vásárlásnak olyan formája, amely nem csupán a gyártók és az online kereskedők, de a vásárlók számára is előnyös alkut jelent? Hiszen a hagyományos modell szerint a vásárlónak adott árengedmény a kereskedő hasznát csökkenti, a kereskedőnek adott jutalék pedig a gyártó profitját szabja szűkebbre.

A magyar szoftver- és webfejlesztőpiac ismert szereplője, a Bigfish közreműködésével fejlesztett Allyos ezt a modellt próbálja meg átalakítani a közösségi vásárlás segítségével. Ha egy termék a rendszerben 100 dollárba kerül, akkor maximum 100 potenciális vásárló dönthet úgy, hogy 1-1 dollárral beszáll a vásárlásba. Ha a teljes árat összeadják, akkor a finanszírozott termék az egyiküké lesz – az, hogy pontosan kié, véletlenszerű kiválasztás útján dől el. Azonban a többieknek sem kell bánkódniuk, mert a betett pénzük nem veszik el. Úgynevezett passzív pénz (passzív indollár) keletkezik belőle, amelyet az Allyos piacterén teljes összegben levásárolhatnak kedvezményként.

Ez az üzleti modell játékossá teszi a vásárlást, és sokan lehetnek olyanok, akik szívesen kockáztatnak 1-1 dollárt azért, hogy hozzájussanak a legújabb iPhone modellhez vagy éppen egy új autóhoz. Ugyanakkor a gyártók profitját sem csökkenti, mivel a közösségi finanszírozásra kiajánlott termékek általánosan 20 százalékkal magasabbak a piaci árnál. Ez adja az Allyos bevételét, és a start-up ebből fizeti a termékek házhoz szállítását, valamint összes felmerülő költségét is. A közösség tagjait pedig a magasabb ár nem zavarja, mivel ennek csak pici töredékét kockáztatják egy termék megszerzéséért. Ráadásul ezt a kockázatot is eltünteti a rendszer.

A közös vásárlásra kiajánlott termékek mellett az Allyos ugyanis elindít egy piacteret is, ahol viszont kifejezetten magas árengedménnyel lehet hozzájutni a cég gyártópartnereinek egyéb termékeihez. Itt lehet levásárolni a passzív indollárokat, és ez teszi igazán vonzóvá a modellt.

Képzeljük el, hogy az Apple bemutatja az iPhone új csúcsmodelljét. Ezt nyilván nem szeretné akciós áron adni, viszont nagyon sokan szeretnék megszerezni a készüléket. A csúcsmodell bekerülhet tehát közösségi finanszírozásba: sokan fognak 1-1 dollárt kockáztatni azért, hogy megszerezzék. Az Apple-nek azonban vannak olyan kifutó modelljei is, amelyekre szívesen ad akár nagyobb árengedményt. Ezek kerülnek a piactérre, ahol a korábbi modellekhez a piaci árnál akár 10-50 százalékkal kedvezőbben is hozzá lehet jutni, mintha minden nap Black Friday lenne.

Mindenki egyenlő

„Szerintünk többé nem lesz érdemes valamit egyedül megvásárolni. Az Allyosban a pénz értéke minimálisan a névértékével egyezik meg, de jó esély van rá, hogy annál sokkal többet fog érni”

– emeli ki Joe Bitter, az Allyos egyik alapítója és befektetője. A rendszerben az egyenlőséget pedig az időtényező beépítése valósítja meg: egy termék közösségi finanszírozásába mindenki óránként maximum 1 dollárral szállhat be, és mivel a kampányok csak néhány napig futnak, senki számára sem garantált, hogy ő vásárolhatja meg az adott terméket. Ez kizárja azt, hogy egy felhasználó hátrányba szorítson másokat csak azért, mert vastagabb pénztárcával rendelkezik.

Az Allyos elsőként a magyar piacon vezeti be a szolgáltatását, az alkalmazás már letölthető a Google Play Áruházból és az iTunes App Store-ból. Az influencerek közreműködésével lefolytatott tesztelés során több mint 140 ezer felhasználót értek el, akik 99 százalékban pozitív visszajelzést adtak mind a koncepcióról, mind az alkalmazásról. Jelenleg közel 800 termék várja a start gomb megnyomását és azt, hogy bekerüljön a rendszerbe, emellett tervben van a szolgáltatások – például szállásfoglalás – bevonása is. Ezután nemzetközi terjeszkedés következhet, amelyet franchise-rendszerben terveznek megvalósítani az alapítók.

Az Allyos neve egyébként az „All Yours”, azaz a „Mind a tiéd” kifejezésből ered, és ennek megfelelően körülbelül „Olljos”-nak ejtjük.

Garancia, szállítás és elállás

Minden piactér esetében kérdés, hogy a vásárló hogyan jut a termékekhez, és adott esetben hogyan tudja érvényesíteni a garanciát. Az Allyos nem raktároz, és a termékeket is csak kiajánlja a vásárlók felé. A szállítást és a garanciát a piactér gyártó- és kereskedőpartnerei biztosítják.

A rendszerből ki is lehet szállni: kérésre véglegesen törlésre kerül a felhasználó fiókja, az alkalmazásba előfizetésként feltöltött, de még nem felhasznált aktív indollárjai pedig az előfizetés idején belül visszautalásra kerülnek a bankszámlájára. A felhasznált, és így passzív indollárrá változott pénzét viszont csak a rendszeren belül vásárolhatja le. Az Allyos tranzakciós és bankkártya-elfogadó partnere az OTP Simple.

További App

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

Dotkom